اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۲

ديدار و گفتگوي خانم مریم رجوی‌ رئیس جمهور برگزیده مقاومت ايران با آقای مایک پمپئو وزیرخارجه قبلي آمريكا

 


ديدار و گفتگوي خانم مریم رجوی‌ رئیس جمهور برگزیده مقاومت ايران
با آقای مایک پمپئو وزیرخارجه قبلي آمريكا

بعدازظهر جمعه، ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۲، خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران با آقای مایک پمپئو،‌ وزیرخارجه قبلي ایالات متحده دیدار و در باره وضعیت انفجاری جامعه ایران به گفتگو و تبادل نظر پرداخته و تأکید کردند که رژیم برغم سرکوب وحشیانه،‌ از جمله افزایش چشمگیر اعدامها، در خاموش کردن شعله های قیام شکست خورده است.
آقای پمپئو تصریح کرد که در جریان تظاهرات، مردم ایران روشن ساخته اند که ایران هرگز به دیکتاتوری شاه بازنمی گردد و به استبداد مذهبی حاکم هم تن نخواهد داد.

وی افزود: جهان می باید این واقعیت را برسمیت بشناسد که قیام ها با هدف یک جمهوری دمکراتیک و آزاد که هیچگونه دیکتاتوری در آن جایی ندارد،‌ صورت گرفته اند.

اقای مایک پمپئو تآکید کرد که رژیم ایران هر کاری بکند محکوم به شکست است و تغییر در ایران تنها توسط کسانی صورت خواهد گرفت که در راستای تحقق آن فعالیت کرده اند،‌ بهای آنرا پرداخته اند و دارای یک ساختار تشکیلاتی هستند که این هدف را محقق کند. مقاومت سازمانیافته داخل کشور تحت رهبری مجاهدین مستمراْ توانایی های خودش را افزایش داده است.

وی افزود: از این که دفتر فرستاده ویژه در مورد ایران در وزارت امور خارجه، در بحبوحه قیام ایران، تصمیم گرفت به جای حمایت از معترضان، به دنبال جلب رضایت رژیم حملات خود را بر سازمان مجاهدین خلق، کسانی که به دنبال آزادی و دموکراسی در ایران هستند، متمرکز کند منزجر شده است و هیچ آمریکایی وطن پرست، جمهوری خواه یا دموکرات، نباید این را بپذیرد.

در مورد وضعیت اشرف ۳ در آلبانی، آقای پمپئو گفت ایالات متحده باید تمام تلاش خود را برای کمک به دولت آلبانی در مقابله با تهدیدها، ارعاب و باج گیری رژیم ایران انجام دهد تا حفاظت کامل از پناهندگان سیاسی ایرانی را که در اشرف 3 زندگی می کنند، تضمین کرده و از تحقق خواسته های رژیم ایران برای ضربه زدن به قهرمانان ساکن آنجا جلوگیری کند.

در رابطه با آینده ایران وی خاطرنشان کرد که سیاست ایالات متحده در قبال ایران باید حول محور حمایت از اپوزیسیون سازمان یافته و افزایش فشار بر رژیم تا زمان سقوط آن متمرکز باشد.

خانم رجوی ضمن تشكر از آقاي پمپئو بخاطر سیاست قاطعي که در وزارتخارجه آمريكا علیه استبداد مذهبی حاکم برایران در پيش گرفت، گفت: برغم همه تلاشهای سرکوبگرانه،‌ از جمله افزایش اعدامها و دستگیریهای گسترده، رژیم آخوندی نتوانسته است شعله های قیام را خاموش کرده و در ضعیفترین نقطه تاریخ خود ظرف ۴۴ سال گذشته قرار دارد.
خانم رجوی همچنین خاطر نشان كرد: به تجربه ثابت شده است هر كجا كه دولتهاي خارجي عليه مقاومت ايران موضع گرفته اند، پاي رژيم آخوندي و يا نفوذي هاي آن در ميان بوده است. سیاست استمالت از آخوندها علیه عالیترین مصالح مردم ایران و صلح و امنیت در منطقه است و جامعه بين المللي باید حاکمان ایران را به خاطر چهاردهه جنایت علیه بشریت مورد حسابرسی قرار دهد.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
۱۵ مهر۱۴۰۲ (۷ اكتبر ۲۰۲۳)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا