اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۲

اعدام ۱۰ زنداني در روزهاي ۱۹ و ۲۰ مهر و اعدام دست كم ۴۵ زنداني از اول مهرماه

اعدام ۱۰ زنداني در روزهاي ۱۹ و ۲۰ مهر و اعدام دست كم ۴۵ زنداني از اول مهرماه

روز پنجشنبه ۲۰ مهر دژخیمان خامنه‌ای دست‌کم ۵ زندانی را در زندان مرکزی ارومیه به دار آویختند. یکی از قربانيان حسین محمدی ۵۲ ساله اهل بوکان بود که پس از ۱۴ سال زندان اعدام شد. چهارشنبه ۱۹ مهر ۵ زندانی به دست جلادان قضائيه حلق آویز شدند. حسین بهره‌مند در زندان مرکزی همدان و شهاب الهامی، نظیر محمد تاجیک، نورمحمد بربری و یک زندانی دیگر در زندان قزلحصار روانه چوبه‌های دار شدند.
قضائیه آخوندها سه‌شنبه ۱۸ مهر یک هموطن بلوچ به‌نام حسین علیزاده را در زندان بم و دوشنبه ۱۷ مهر ۳ زندانی از جمله یک هموطن بلوچ به‌نام محسن صفایی (نارویی) و یک زنداني ديگر را در زندان کرمان و همزمان یک زندانی را در زندان مرکزی اصفهان حلق آویز کرد.
یکشنبه ۱۶ مهر محراب سین تاب در زندان مرکزی کرج و یک هموطن بلوچ به‌نام امام بخش گرگیج در زندان تربت حیدریه به دست جلادان حلق آویز شدند.
دژخيمان قضائیه روز ۹ مهر ۱۳ زندانی را در زندان‌های شیراز، کرمان، وکیل آباد مشهد و رامهرمز به دار آویختند که خبر اعدام ۵ تن از آنان در اطلاعیه ۱۱ مهر اعلام شده بود. به اين ترتيب شمار زندانيان اعدام شده از ابتداي مهرماه دست‌کم به ۴۵ مورد ميرسد.

در يك تحول ديگر شعبه دوم دادگاه کیفری استان کرمانشاه، یک زندانی قیام به نام رضا رسایی ۳۴ ساله را به خاطر هلاکت نادر بیرامی رئیس اطلاعات سپاه پاسداران در شهر صحنه به اعدام محکوم کرد. رضا رسایی روز جمعه ۳ آذر ۱۴۰۱ در کرج بازداشت و بعد از شکنجه و بازجویی در بازداشتگاه‌ اطلاعات سپاه به زندان دیزل آباد کرمانشاه منتقل گردید. نادر بایرامی رئیس پیشین اطلاعات سپاه در شهرستان صحنه روز شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ در جريان قيامهاي مردمي در این شهر به هلاکت رسید.

مقاومت ایران بار ديگر ملل متحد، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به محکومیت این اعدامهای جنایتکارانه و اقدام فوری برای توقف ماشین اعدام و کشتار فرا می‌خواند. رژیم آخوندی باید از جامعه بین المللی طرد شود و سردمدارانش بویژه خامنه‌ای، رئیسی و اژه‌ای بخاطر جنایت علیه بشریت در برابر عدالت قرار گیرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۱ مهر ۱۴۰۲ (۱۳ اکتبر ۲۰۲۳)

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا