اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۲

محکومیت هواداران و خانواده هاي مجاهدين به زندانهای طولانی و محروم کردن زندانیان هوادار مجاهدین از رسیدگی های درمانی

 

محکومیت هواداران و خانواده هاي مجاهدين به زندانهای طولانی و
محروم کردن زندانیان هوادار مجاهدین از رسیدگی های درمانی

قضائیه جلادان زندانیان سیاسی، زهرا صفایی ۶۱ ساله و دختر و پسرش پرستو معینی ۲۳ ساله و محمد مسعود معینی ۲۴ ساله و کامران رضایی‌فر ۵۸ ساله را هر یک به پنج سال زندان محکوم کرد. قضائیه آخوندها دلیل این احکام را گفتگوهای خصوصی، فعالیت در شبکه مجازی، همکاری و ارتباط با سازمان مجاهدین، ضربه به امنیت کشور و شرکت در فضاسازی علیه نظام عنوان کرده و گزارش ماموران اطلاعات سپاه، استنباط بازپرس و اقناع وجدان قاضی را مبنای صدور این احکام جنایتکارانه ذکر کرده است.
زهرا صفایی در دهه ۶۰ به دلیل هواداری از مجاهدین ۸ سال در زندان به سربرده و پدرش حاج حسنعلی صفایی از بازاریان خوشنام تهران و از زندانیان سیاسی زمان شاه، در سال ۶۰ به خاطر کمک به مجاهدین توسط رژیم آخوندی اعدام شد. زهرا صفایی در اسفند ۹۸ برای دومین بار همراه با پرستو معینی دستگیر و در بهمن ۱۴۰۱ آزاد شدند.
کامران رضایی فر در دی ۱۳۹۸ به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین بازداشت و با وثیقه سنگین آزاد و مجددا در خرداد ۱۳۹۹ دستگیر و در شهریور ۱۴۰۰ به او حکم اعدام ابلاغ کردند.
علاوه بر این صبح امروز شنبه ۱۱ آذر، زندانی سیاسی میثم دهبان‌زاده برای تحمل محکومیت خود راهی زندان اوین شد. او به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» از طریق ارتباط با سازمان مجاهدین به شش سال زندان، منع اقامت در استان تهران و استان های مجاور، منع خروج از کشور محکوم شد.
از سوی دیگر وضعیت جسمی برخی از زندانیان سیاسی از جمله اسدالله هادی، میریوسف یونسی و علی معزی وخیم گزارش شده است. علی معزی ۷۰ ساله، هوادار مجاهدین، که از دهه شصت تا کنون بمدت ۱۵ سال زندانی بوده، اکنون در بند ۴ زندان اوین از بیماریهای متعدد مانند آرتروز شدید، هیدرونفروز شدید کلیه و فشار خون رنج می برد اما دسترسی به حداقل امکانات درمانی ندارد. او پیش از آخرین دستگیری در مهر ۱۴۰۱ مورد جراحی سرطان پروستات قرار گرفته و دوران نقاهتش را می گذراند.
اسدالله هادی ۶۶ ساله که در دهه‌های ۶۰ و ۸۰ و ۹۰ مدتها به خاطر هواداری از مجاهدین زندانی بوده، در مهر۱۴۰۱ دستگیر و روانه اوین شد. او از بیماریهای قلب و عروق و مغز و مشکلات ستون فقرات رنج می برد، اما از رسیدگیهای ضروری پزشکی محروم است. با اینکه برای او حکم «عدم توان تحمل کیفر» صادر شده ولی اطلاعات آخوندها مانع از آزادی وی می باشد.
زندانی سیاسی میریوسف یونسی ۷۰ ساله از زندانیان دهه ۶۰ که در دی‌ ۱۴۰۱ دستگیر شد، از بیماری در ناحیه گوش و همچنین شکم رنج می برد اما دسترسی به امکانات پزشکی ندارد. وی ۳ سال در زندانهای شاه و ۹ سال در دهه ۶۰ زندانی بوده است. پسر وی علی یونسی دانشجوی نخبه دانشگاه صنعتی شریف ۳۳ ماه پیش دستگیر و در زندان اوین محبوس است.
مقاومت ايران بار ديگر ملل متحد و كشورهاي عضو را به اقدام فوري براي آزادي زندانيان سياسي فرا مي‌خواند و بر ضرورت بازديد هيات حقيقت ياب بين المللي از زندانهاي ايران و ديدار با زندانيان بويژه زندانيان سياسي تاكيد ميكند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۱ آذر ۱۴۰۲ (۲ دسامبر ۲۰۲۳)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا