اطلاعیه‌های دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - سال ۱۴۰۲

تظاهرات ايرانيان در اعتراض به حضور جلاد ۶۷ در اجلاس مجمع جهانی پناهندگان در ژنو حضور رئيسي توهين به حقوق بشر، حق مقدس پناهندگي و لكه ننگ براي ملل متحد است

تظاهرات ايرانيان در اعتراض به حضور جلاد ۶۷ در اجلاس مجمع جهانی پناهندگان در ژنو
حضور رئيسي توهين به حقوق بشر، حق مقدس پناهندگي و لكه ننگ براي ملل متحد است

سفر ابراهيم رئيسي رئيس جمهور فاشيسم ديني و جنگ افروز حاكم بر ايران و جلاد قتل عام ۱۳۶۷ به ژنو براي شركت در اجلاس مجمع جهاني پناهندگان؛ توهين به حقوق بشر، حق مقدس پناهندگي و همه ارزشهايي است كه بشريت معاصر براي رسيدن به آنها دهها ميليون قرباني داده است. حضور عضو هیأت مرگ در قتل عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ يك لكه ننگ در تاريخ ملل متحد و استمرار فرهنگ مصونیت از مجازات است و صرفاْ این رژیم را در ادامه کشتار مردم ایران جری‌تر می کند.
ایرانیان آزاده و پشتيبانان شورای ملی مقاومت ایران روز چهارشنبه 22 آذر ۱۴۰۲ (۱۳ دسامبر ۲۰۲۳) در محکومیت و اعتراض به حضور رئيسي در ژنو تجمع و تظاهرات برگزار مي‌كنند و دستگيري و محاكمه او را خواستارند.
رئيسي به همراه خامنه اي، بي‌ترديد در صدر ليست كساني هستند كه در چهار دهه گذشته مستمراً دست‌اندركار جنايت عليه بشريت، نسل‌كشي و جنايت جنگي بوده‌اند.
جلاد ۶۷ در حالي در مجمع جهاني پناهندگان ظاهر ميشود كه ميليونها پناهنده ايراني كه به خاطر زندان و شكنجه و اعدام ايران را ترك كرده اند، در خارج از ايران به سر مي برند. آمار پناهندگان سياسي ايراني به خاطر ۱۲۰ هزار اعدام سياسي و كشتار مردم بي دفاع در تظاهرات، يكي از بالاترين رقم‌ها را در جهان امروز تشكيل مي‌دهد.
نهادهای بین‌المللی، از جمله گزارشگران ویژه سازمان ملل «اعدام‌های فراقانونی و ناپدید شدن‌های اجباری» در سال ۱۳۶۷ را به‌عنوان جنایات مداوم علیه بشریت محکوم كرده و به یک تحقیق جامع بین المللی در اين خصوص به ويژه نقش رئیسی در قتل عام زندانيان سياسي فراخوان داده اند. ۳۶۰۰ پارلمانتر، ۱۲۴ رئيس جمهور و نخست وزير سابق و ۷۵ برنده جايزه نوبل در تابستان گذشته خواهان قرار گرفتن سردمداران رژيم در برابر عدالت به خاطر جنايت عليه بشريت شدند.
مردم ايران در قيام‌هاي خود به ويژه در سال‌هاي ۱۳۸۸ و ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ ارادة خود را براي سرنگوني اين رژيم نشان داده اند. اين رژيم به هيچوجه مردم ايران را نمايندگي نمي‌كند و تنها با سركوب وحشيانه و تروريسم و جنگ افروزي به حيات ننگين و خونين خود ادامه مي‌دهد. اين رژيم پس از ۷ اكتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) و به راه انداختن يك جنگ خونين در منطقه، حداقل ۲۱۵ زندانی را اعدام كرده است.
رئيسي جلاد به جای حضور در یک مجمع ملل متحد در ژنو، باید به خاطر چهاردهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی در برابر عدالت و مورد محاكمه و مجازات قرار گيرد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۱۸ آذر ۱۴۰۲ (۹ دسامبر ۲۰۲۳)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا